Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı personel alımı


Bakanlar Kurulu‘nun bugünkü Resmi Gazete’de yayımlanarak, 1 Ocak 2013‘ten geçerli olmak üzere yürürlüğe giren ”Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki Geçici Mahiyetteki İşleri Yürütmek Üzere Geçici Personel İstihdamı ve Bu Personele Ödenecek Ücretler Hakkında Kararı”yla, özelleştirme uygulamalarının ardından işsiz kalıp, tekrar kamuya dönen geçici personelin istihdam koşulları düzenlendi.

Buna göre, bu yıl geçici mahiyetteki işleri yürütmek üzere kamu kurum ve kuruluşlarında azami 47 bin kişi istihdam edilecek ve bunların istihdam süresi, 11 ay 28 günü geçmeyecek.

Bu karar uyarınca istihdam edilecek yükseköğrenim mezunu geçici personele 21 bin 250, lise ve dengi okul mezunlarına 19 bin 275, ilköğretim mezunlarına (ilkokul veya okuryazar dahil) 17 bin 275 gösterge rakamının memur maaş katsayısıyla çarpımı sonucu bulunacak tutar kadar aylık brüt ücret ödenebilecek.

Geçici personele, bu ücretler dışında herhangi bir ödeme yapılmayacak, sözleşmelere de bu yönde bir hüküm konulamayacak.

Ödemeler, görevin yapılmasını müteakip her ayın 15’inde yapılacak. Hizmet sözleşmesinin sona erdirilmesi halinde kıst olarak hesaplanan ücret, ayrılma tarihini takip eden ayın başında ödenecek.

Geçici personel ücretleri, sosyal güvenlik mevzuatına göre kişiden yapılacak kesintiler ile gelir ve damga vergisi dışında herhangi bir kesintiye tabi tutulmayacak.

Karar uyarınca geçici personelin çalışma saat ve sürelerinin belirlenmesinde, çalıştıkları kurumdaki devlet memurları için geçerli süreler dikkate alınacak.

Çalıştıkları her ay için azami 2 gün ücretli izin verilebilecek olan geçici personel, bu izinlerini, sözleşme dönemi içinde toplu olarak da kullanabilecek.

Geçici personel, yıl içinde resmi tabip raporu ile kanıtlanan hastalıklar için yılda 30 günü geçmemek üzere ücretli hastalık izni verilebilecek.

Geçici personelin isteği üzerine eşinin doğum yapması, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi; eşinin, çocuğunun, kendisinin veya eşinin ana, baba veya kardeşinin ölümü halinde, her olay için 7 gün ücretli mazeret izni verilecek.

Geçici kadın personel, doğum yapmasından önce 8 hafta ve doğum yaptığı tarihten itibaren 8 hafta olmak üzere toplam 16 hafta süreyle aylıklı izin kullanacak. Çoğul gebelik halinde, doğumdan önceki 8 haftalık süreye 2 hafta süre eklenecek. Ancak sağlık durumu uygun olduğu takdirde, tabibin onayı ile geçici personel, isterse doğumdan önceki 3 haftaya kadar işyerinde çalışabilecek. Bu durumda çalışılan süreler, doğum sonrası sürelere eklenecek.

Doğum izni sebebiyle SGK tarafından ödenen geçici iş göremezlik ödeneği, geçici personelin ücretinden düşülecek.

Geçici personele, çocuklarını emzirmeleri için doğum sonrası izin süresinin bitiminden itibaren ilk 6 ayda günde 3, ikinci 6 ayda günde 1,5 saat süt izni verilecek. Süt izni saatlerini anne seçecek.

Geçici personel, istihdam edildiği sürece dışarıda kazanç getirici bir başka iş yapamayacak.

Memurlar için suç sayılan fiil ve hareketler ile yaptırımlar, geçici personel için de geçerli olacak.

Karar uyarınca istihdam edilecek geçici personel için 2012’deki vizeli mevcut tip sözleşme örnekleri, yeni bir vize yapılmasına gerek kalmaksızın kullanılmaya devam olunacak. Ancak bu karar uyarınca ilk defa geçici personel istihdam edecek olan kamu idarelerinin, geçici personele ilişkin tip sözleşme örneklerini Maliye Bakanlığı’na vize ettirmeleri zorunlu olacak. Vize işlemi yapılmadan sözleşme yapılmayacak ve herhangi bir ödemede bulunulmayacak.


Recommended for you

30 Comments

  1. ezgi

    Şub 14, 2013 at 13:04

    kız mesleklisesi çocuk gelişimi mezunuyum anadolu üniversitesi sosyal hizmetler okuyorum 92 doğumluyum iş arıyorm ilgililerin dikkatinee saygılarr

  2. yunus

    Şub 22, 2013 at 08:30

    ön lisans adalet mezunuyum 74 kpss puanım var 84doğumluyum evli ve 1 çocuk babasıyım artık iş istiyorum

  3. yusuf

    Mar 6, 2013 at 20:00

    iş arayan varsa beni arasın

  4. CANAN

    Mar 11, 2013 at 10:06

    bende kız meslek lisesi ve çocuk gelişimi önlisans mezunuyum ayrıcada gazi çocuguyum bende yetkililere sesleniyorum ve iş istiyorum diger gazi çocuklarına verilen iş imkanınn banada saglanlmsnı rica ediyorum.:(

  5. gülşen

    Mar 20, 2013 at 18:28

    Kız meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum.Sosyal hizmetler okuyorum.İş arıyorum

  6. Hilal

    Mar 21, 2013 at 13:29

    gazi üniversitesi önlisans çocuk gelişimi mezunuyum iş arıyorum

  7. nuray

    Nis 11, 2013 at 20:17

    ben ticaret lisesi mezunuyun 38 yaşındayım kpss den 65 aldım çalışmak istiyorum çünkü çok ihtiyacım var lütfen bana dönün

  8. serpil dirican

    May 11, 2013 at 01:13

    merhabalar ben önlisans çocuk gelişimi mezunuyum kpss puanım 74 bende iş arıyorum lütfen bizlerede bir kapı siz açın saygılar

  9. Rabia

    May 22, 2013 at 12:28

    Çocuk gelişimi mezunuyum. Atatürk üniversitesi sosyal hizmet lisans ögrencisiyim iş arıyorumm

  10. Gülsüm

    Haz 25, 2013 at 22:40

    kız meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum.ev idaresi 2. sınıf öğrencisiyim.iş arıyorum.

  11. fatih

    Ağu 6, 2013 at 14:37

    fatih yıldırım 10/08/1983 doğumlyum işletme mezunuyum bakıcı annlelik sertifikasına sahibiyi çocuk gelişimi 05433441277 03862334037

  12. emel

    Kas 3, 2013 at 22:11

    başvuru yu göremiyorm?? ya bu haberlerin hiç birinin başvuruları yok geneli geçmiş !

  13. KÜBRA CEREN DEMİR

    Kas 20, 2013 at 02:08

    MERHABA ANADOLU KIZMESLEK LİSESİ MEZUNUYUM ŞU AN GAZİ ÜNÜVERSİTESİ MESLEK YÜKSEK OKULU 2. SINIF ÇOCUK GELİŞİMİ OKUMAKTAYIM .İŞARET DİLİ SERTİFİKAM BULUNMAKTA .KURUMUNUZDA ÇALIŞMAK İSTİYORUM. TEŞEKKÜR EDERİM.

  14. Fatma

    Şub 7, 2014 at 12:45

    Yusuf nasil ulasiriz?

  15. İhsan

    Mar 5, 2014 at 00:48

    MERHABA KIRIKKALE MESLEK YÜKSEKOKULU İKLİMLENDİRME-SOĞUTMA MEZUNUYUM 14.02.1988 DOĞUMLUYUM.SOLİDWORKS NXUNİGRAPHİC KURSUNA GİTTİM CNC CAD-CAM BİLGİM VAR ASKERLİĞİMİ YAPTIM. KURUMUNUZDA ÇARLIŞMAK İSTİYORUM İLGİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.İYİ ÇALIŞMALAR…

  16. İhsan

    Mar 5, 2014 at 00:50

    İhsan :
    MERHABA KIRIKKALE MESLEK YÜKSEKOKULU İKLİMLENDİRME-SOĞUTMA MEZUNUYUM 14.02.1988 DOĞUMLUYUM.SOLİDWORKS NXUNİGRAPHİC KURSUNA GİTTİM CNC CAD-CAM BİLGİM VAR ASKERLİĞİMİ YAPTIM. KURUMUNUZDA ÇALIŞMAK İSTİYORUM İLGİNİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.İYİ ÇALIŞMALAR…

  17. Çiğdem

    Tem 13, 2014 at 04:49

    Batman kız Meslek Lisesi çocuk Gelişimi mezuyum. Anadolu Üniversitesi Sosyal Hizmetler bölümünden mezunum ayrica 7 yıl boyunca anaokul öğretmenliği yaptim ve bu bölümden is ariyorum

  18. Sevda

    Tem 17, 2014 at 14:25

    Merhabalar batman kız meslek lisesi mezunuyum, artı aile eğitimi, ilk yardım, yaşlı bakım, bilgisayar, sertifikalarım var açıktan sosyal hizmetler okuyorum haber bekliyorum şimdiden teşekkürler saygılarımla…..

  19. Deniz

    Ağu 23, 2014 at 12:03

    Merhaba ben Deniz KAÇAR, 1994 yılında Ankara/Altındağ ilçesinde dünyaya geldim. Elmadag Kız meslek çocuk gelişimi bölümünü bitirdikten sonra Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Hikmet Tolunay MYO Önlisans Çocuk gelişimi mezunuyum. Staj yaptığım yerlere ait Referansım var. Kişisel gelişim kitapları ile aram çok iyi. Yaşamayı ve çocukları çok seviyorum ve kurumunuzda çalışmak istiyorum.

  20. ÇİGDEM KOKSAL

    Eki 27, 2014 at 12:41

    ÇOCUK GELIŞİMİNDEN LİSE MEZUNUYUM İŞ ARIYOM

  21. esra cetin

    Kas 13, 2014 at 15:59

    Merhaba giresun üniversitesi önlisans cock gelsmi mezun uyum bu bölümde is ariyrm onumzn aclmasni istyrz artık lütfen kulak verelm

  22. ayşenur

    Kas 22, 2014 at 03:36

    çocuk gelişimi lise mezunu memur maaşları ne kadar?

  23. mutlu öztürk

    Ara 2, 2014 at 12:05

    ben fırat üniversitesi mermercilik mezunuyum cocuk gelişimi açık lise mezunuyum ve halen işsizler kadrosundayım ilgililerin dikkatine

  24. reyhan kutuk

    Ara 13, 2014 at 13:19

    Kizmeslek lisesi çocuk gelişimi bolumu mezunuyum şuanda sosyal hizmetler son sinif ogrencisiyim. Lisede 3 yas ve 6 yas siniflarinda staj yaptim liseyi birtrdikten sonra rehabilitasyon merkezinde zihinsel engelliler öğrt. Yaptim daha sonrasında cankirida belli br sure sevgi evlerinde annelik yaptim.

  25. Melek

    Oca 20, 2015 at 01:25

    Böyle bir memurluk yok ki maaşıda olsun

  26. Anonim

    Şub 20, 2015 at 13:00

    çocuk gelişimleri önlisans bölümleri boşunamı okuyor mademki öyle idi insanlar bu kadar masrafa boşuna mı gidiyor lütfen türkiye öğrencileri artık kandırma biz birşey istemiyoruz

  27. Zeynep KARATEKE

    Nis 5, 2015 at 15:09

    ismet inönü cocuk gelişimi mezunuyum. Sosyal hizmetler ACIKÖĞRETİM ÖNLİSANS BÖLÜMÜ İKİ SINIFTAYIM 2014/KPSS PUANIN 68 İŞ ARIYORUM İLGİLİLERİN DİKKATİNE.

  28. Kübra

    Tem 29, 2015 at 01:31

    Bn lise mezun uyum çocuk gelişim bölümünden binada yardım oln nasl iş blablirim 1996 dogmluyum

  29. Aydan

    Eyl 14, 2015 at 12:15

    KPSS önlisans kasım ayında çocuk gelişim alımı olur mu?

  30. Ben çocuk gelişimi mezunuyum is arıyorum artık çalışmak istiyorum.

    Eki 21, 2015 at 06:48

    Seda